januar 01, 2013

Kontaktlinseprodusenten CooperVision samarbeider med Optometry Giving Sight for å bidra til å endre folks liv med synets gave ved å lansere kampanjen "One Bright Vision".
Hovedmålet med One Bright Vision er å gi 100 000 synsundersøkelser ved å støtte det omfattende synshelseprogrammet for barn (7–12 år) i Bagamoyo-distriktet i Tanzania. Programmet skal gå til slutten av 2013 og gjennomføres av Optometry Giving Sight via deres gjennomføringspartner Brien Holden Vision Institute.
Heathcliffe Clash, kommunikasjonssjef for Europa, Midtøsten og Afrika, sa: "Målet vårt er å samle inn 75 000 euro i løpet av 12 måneder for å finansiere 100 000 synsundersøkelser for barn i utviklingsland. CooperVision skal bidra med en donasjon for hver solgte produktpakke fra Biofinity-serien, inkludert Biofinity, Biofinity toric og Biofinity multifocal."
Som global platinasponsor av Optometry Giving Sight skal CooperVision støtte organisasjonens kampanjer og sette søkelys på formålet, som er å forhindre blindhet og synsforringelse grunnet ukorrigerte brytningsfeil. CooperVision skal i sin tur sette i gang en rekke egne initiativer – både internt og eksternt – i løpet av de neste 18 månedene for å bidra til å øke oppmerksomheten rundt og finansieringen av organisasjonen.
Donna Power, europeisk regionssjef for Optometry Giving Sight, kommenterte: "For barn som bor i en fattig del av Tanzania, kan tilgang til synshelsetjenester avgjøre om de får et liv med muligheter eller ikke. Denne kampanjen kommer til å påvirke svært mange liv. Vi er utrolig takknemlige overfor CooperVision for støtten, og overfor kundene deres, som ved å forordne Biofinity-kontaktlinser hjelper tusenvis av barn."
"Vi er glade for partnerskapet med CooperVision og samarbeider med dem på en rekke initiativer som vil gi synets gave til mange mennesker over hele verden," la Power til.
Optometry Giving Sight opererer i mange land, spesielt utviklingsland – fra Malawi til Mexico og fra Papua New Guinea til Peru – og siden 2007 har de bidratt til å finansiere 57 prosjekter i 32 land som har gitt grunnleggende synshelsetjenester til over fire millioner mennesker. Dette har de klart ved å etablere 100 synssentre og lære opp over 2600 lokale personer til å bli synshelsepersonale.
Hvis du ønsker mer informasjon og vil involvere deg i CooperVisions One Bright Vision-program, kan du gå til: www.onebrightvision.com